Сенсація: Львівська Опера – не оригінальна пам’ятка, а копія!
«На Львівській опері стоять копії, – таку сенсаційну заяву зробив сьогодні у Львівському музеї барокової сакральної скульптури завідувач кафедри реставрації творів мистецтва Львівської національної академії Юрій Островський.
Начальниця управління охорони історичного середовища Львова Лілія Онищенко підтвердила, що у Львові, як і в цілому світі, також використовувалася практика заміни скульптур при реставрації, – про це 15 грудня повідомив кореспондент ЗІКу.
«Тепер ми про це говоримо відкрито, обговорюємо питання на різних рівнях. Сьогодні до цього запрошені найважливіші спеціалісти у цій галузі у Львові, які знають, як зберегти і захистити скульптури, якими багаті львівські фасади. Скульптура на відкритому просторі, на жаль, піддається впливу часу, кислотних дощів. Є різні практики підходу до збереження скульптур, зокрема вона мають бути добре законсервовані й відреставровані і кожні два роки обстежуватися та підтримуватися у належній формі.
Ті скульптури, які не можуть вже стояти на фасадах, треба заміняти копіями. Щоб ця тема не набула негативного розголосу, що скульптури десь там поділися, ми показуємо журналістам скульптуру Глорії із аттику. Коли на неї дивилися здалеку, ніхто не міг побачити, наскільки вона делікатна, деталізована й тонко пророблена. Її можна гарно експонувати в інтер’єрі музею. Очевидно з примхи власника будинку, її зробили не за законами монументального мистецтва.
Очевидно, що коли спеціалісти висловляться за те, щоб ця скульптура в такому вигляді була повернена на фасад, вона може бути повернута, якщо її відповідно законсервувати, щоб вона за 2 роки не посипалися, як це зробили скульптури Пінзеля на ратуші в Бучачі. На жаль, за 2 роки. Після того, як повернули ті скульптури з реставрації, вони перетворилися на купу каміння, по якій не пізнати, що це була колись скульптура.
Наступного року на пл. Ринок скульптур не зніматимемо, тільки аварійні обеліски, які загрожують обвалом з універмагу. Їх треба нормально закріпити», – сказала Лілія Онищенко.
Начальниця управління охорони історичного середовища Львова Лілія Онищенко підтвердила, що у Львові, як і в цілому світі, також використовувалася практика заміни скульптур при реставрації, – про це 15 грудня повідомив кореспондент ЗІКу.
«Тепер ми про це говоримо відкрито, обговорюємо питання на різних рівнях. Сьогодні до цього запрошені найважливіші спеціалісти у цій галузі у Львові, які знають, як зберегти і захистити скульптури, якими багаті львівські фасади. Скульптура на відкритому просторі, на жаль, піддається впливу часу, кислотних дощів. Є різні практики підходу до збереження скульптур, зокрема вона мають бути добре законсервовані й відреставровані і кожні два роки обстежуватися та підтримуватися у належній формі.
Ті скульптури, які не можуть вже стояти на фасадах, треба заміняти копіями. Щоб ця тема не набула негативного розголосу, що скульптури десь там поділися, ми показуємо журналістам скульптуру Глорії із аттику. Коли на неї дивилися здалеку, ніхто не міг побачити, наскільки вона делікатна, деталізована й тонко пророблена. Її можна гарно експонувати в інтер’єрі музею. Очевидно з примхи власника будинку, її зробили не за законами монументального мистецтва.
Очевидно, що коли спеціалісти висловляться за те, щоб ця скульптура в такому вигляді була повернена на фасад, вона може бути повернута, якщо її відповідно законсервувати, щоб вона за 2 роки не посипалися, як це зробили скульптури Пінзеля на ратуші в Бучачі. На жаль, за 2 роки. Після того, як повернули ті скульптури з реставрації, вони перетворилися на купу каміння, по якій не пізнати, що це була колись скульптура.
Наступного року на пл. Ринок скульптур не зніматимемо, тільки аварійні обеліски, які загрожують обвалом з універмагу. Їх треба нормально закріпити», – сказала Лілія Онищенко.
Джерело: «Західна інформаційна корпорація», http://www.zik.com.ua/ua/news/2008/12/15/162338