Львів. Скульптури на кам’яницях можуть замінити копіями
Частину скульптур на старовинних будинках міста можуть поміняти на копії.
Про це в один голос говорять і міські чиновники, і спеціалісти з реставрації. Директор Львівської галереї мистецтв, Герой України Борис Возницький запевняє, що іншого виходу немає. “Це світова практика, - говорить він. – Були ідеї накрити усі скульптури зверху дашками. Це несерйозно – виходить, над Львовом треба будувати додатковий дах”.
Начальник управління охорони історичного середовища Лілія Онищенко запевняє, що зняті скульптури нікуди не зникнуть, їх доведуть до ладу і виставлять на огляд, можливо, навіть у тому ж будинку.
Як приклад фахівці наводять скульптурну групу “Глорія”, яку зняли з фасаду будинку на площі Ринок, 3. Зараз скульптура перебуває у музеї Пінзеля на площі Митній. Фахівці схиляються до думки, що краще її не встановлювати на попереднє місце, мовляв, це остаточно зруйнує і без того понищену часом і природою скульптуру. Натомість, вважають вони, треба виготовити копію. А оригінал кожен охочий зможе побачити “на землі”, у безпечному місці і зблизька.
На запитання, чи не раціональніше було знайти ефективний спосіб консервації і залишити скульптури на старих місцях, завідувач кафедри реставрації творів мистецтва Львівської національної академії мистецтв Юрій Островський відповідає, що ні.
Тим часом архітектори, які працювали над проектом реставрації фасаду будинку на площі Ринок, 3, заперечують проти такого підходу. “Це порушує законодавство України, - говорить керівник архітектурно-реставраційної майстерні №3 інституту “Укрзахідпроектреставрація” Лідія Горницька. – А “Глорію” зовсім не потрібно було знімати з фасаду.
Про це в один голос говорять і міські чиновники, і спеціалісти з реставрації. Директор Львівської галереї мистецтв, Герой України Борис Возницький запевняє, що іншого виходу немає. “Це світова практика, - говорить він. – Були ідеї накрити усі скульптури зверху дашками. Це несерйозно – виходить, над Львовом треба будувати додатковий дах”.
Начальник управління охорони історичного середовища Лілія Онищенко запевняє, що зняті скульптури нікуди не зникнуть, їх доведуть до ладу і виставлять на огляд, можливо, навіть у тому ж будинку.
Як приклад фахівці наводять скульптурну групу “Глорія”, яку зняли з фасаду будинку на площі Ринок, 3. Зараз скульптура перебуває у музеї Пінзеля на площі Митній. Фахівці схиляються до думки, що краще її не встановлювати на попереднє місце, мовляв, це остаточно зруйнує і без того понищену часом і природою скульптуру. Натомість, вважають вони, треба виготовити копію. А оригінал кожен охочий зможе побачити “на землі”, у безпечному місці і зблизька.
На запитання, чи не раціональніше було знайти ефективний спосіб консервації і залишити скульптури на старих місцях, завідувач кафедри реставрації творів мистецтва Львівської національної академії мистецтв Юрій Островський відповідає, що ні.
Тим часом архітектори, які працювали над проектом реставрації фасаду будинку на площі Ринок, 3, заперечують проти такого підходу. “Це порушує законодавство України, - говорить керівник архітектурно-реставраційної майстерні №3 інституту “Укрзахідпроектреставрація” Лідія Горницька. – А “Глорію” зовсім не потрібно було знімати з фасаду.
Олег Читайло.
Джерело: "Високий замок", http://www.wz.lviv.ua/pages.php?atid=70444