ваша підтримка важлива для незалежного видання стань патроном
Таке питання можна зустріти в просторі мережі, що часом переходить у гарячу дискусію чи навіть повне заперечення. Мовляв «як ми можемо святкувати, якщо війна?» На мою думку головна причина поширення такої негативної реакції у деформації поняття «святкувати». Адже протягом радянського періоду головним способом «святкування» вважалися публічні масові розваги та певне поліпшення раціону харчування. У новий час до такого більш утилітарного розуміння святкування додалися сучасні тенденції комерційного наповнення будь-яких подій. Коли, по суті, все одно, «що святкуємо» - хоч Різдво Христове, хоч Геловін, аби лиш щось купувалося та зростали продажі. Однак самé українське слово «свято» (як і його англійський еквівалент holiday, «святий день») в першу чергу нагадує про СВЯТІСТЬ. Святість - це не про розваги, застілля, розпродажі. Сутність терміну «святість» - це виокремлення. Вилучення чогось зі звичайного вжитку. Бог святий, бо Він виокремлений від світу, не зливається з ним, не розчиняється. І святі дні - це дні, коли ми буденність, звичайне відкладаємо заради особливого. Заради того, щоби вшанувати події та осіб, значення яких - не буденне, а вічне. Ми виокремлюємо спеціальні дні для того, щоби саме їх повʼязати з сенсом і глибинним значенням історії як шляху взаємодії Бога і людей. Ми у святий день присвячуємо свої слова, думки, діла тому, що перевершує нас самих і сьогодення. І ТОМУ, Хто більший і вищий за все. Отже, чи треба святкувати під час війни? Краще обмежитися, коли йдеться про «святкування» утилітарне, споживче, розважальне. Але треба і НЕОБХІДНО святкувати через особливе долучення до істин і традицій, що повʼязані з вічністю і ВІЧНИМ. Бо війна, серед іншого - це також і боротьба за істину, за вічне, за святе.