ваша підтримка важлива для незалежного видання стань патроном
Як ми писали раніше, дійсними причинами прибуття до Києва патріарха Московського і Грузинського можуть бути по-перше спроби Кирила, патріарха Московського, зменшити або зовсім знищити автономію УПЦ МП в складі Московського патріархату (МП), а також спроба врегулювати відносини з Грузинською церквою, що загострилися через спроби МП взяти під свій контроль церковні громади та єпархії Абхазії. Крім того, ймовірно, Ілія та Кирило спробують виробити спільну або узгоджену позицію напередодні призначеного на осінь собору Вселенських патріархів Православної церкви. У ньому братимуть участь патріархи Константинопольський, Олександрійський, Антиохійський та Єрусалимський, а також, ймовірно, і архієпископ Кіпрський. Як очікується, ця нарада патріархів може серед іншого розглянути й болюче для православних церков питання про так звані "диптихи честі", тобто про старшинство церков різних країн стосовно одна одної. Висловлено міркування, що Вселенські патріархи можуть своєю ухвалою перемістити Московський і Грузинський патріархати з їхніх нинішніх дуже високих і почесних 5-го та 6-го місця (відповідно) у світовому православ'ї на набагато скромніші позиції, що відповідають їхньому фактичному впливу, оскільки інші православні церкви мають більшу паству і число парафій. Московська та грузинська церковна влада противляться цьому.
Святкування дня хрещення Русі Приводом для чергового приїзду Кирила, як і візиту Католікоса-Патріарха всієї Грузії Ілії II, стало святкування так званого дня хрещення Русі. Нинішнього року він одночасно відзначатиметься в трьох столицях - Києві, Москві та Мінську. Як розповів на прес-конференції продюсер і ведучий святкування Юрій Молчанов, 28 липня Православна церква відзначить свято святого князя Володимира (церква святкує пам'ять, а не відзначає свято - ред.). "Вперше цього року святкування дня хрещення Русі як світський захід буде відзначатися в трьох країнах в один і той же день і в той же час", - сказав Молчанов, повідомляє "Інтерфакс-Україна". Він повідомив, що у святкуванні візьмуть участь музиканти, артисти, художники, спортсмени, вчені. У Києві на Співочому полі відбудеться концерт, на якому виступлять відомі українські, російські артисти. Зокрема, Олена Ваєнга, рок-група "Скай", Джанго та інші творчі колективи. Власне в день святкування, 28 липня 2011 року, у день пам'яті святого рівноапостольного великого князя Київського Володимира, а також і напередодні його, Українська православна церква Київського патріархату святкуватиме річницю хрещення Київської Руси-України. З цієї нагоди у Володимирському патріаршому кафедральному соборі (бульвар Шевченка, 20), відбудеться урочисте богослужіння: 27 липня з 17.00 - Всенічне бдіння 28 липня з 10.00 - Божественна літургія Богослужіння очолить Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет, у співслужінні єпископату та духовенства Київського патріархату. Як відомо, день пам'яті св. Володимира великого - це престольне свято Володимирського собору. По завершенні літургії (28 липня до 12.00) відбудеться хресний хід від Володимирського собору до пам'ятника святому Володимиру на Володимирській гірці. Нагадаємо, що минулого року аналогічний хресний хід зібрав близько 20 тис. учасників, з яких 1,5 тис. - духовенства. Відстань від початку до кінця колони склала близько кілометра. Цього року також очікується прибуття багатьох прочан з усіх регіонів України. А що ж насправді святкувати? Нарешті, не можна не відзначити, що хоча святкування самого дня пам'яті св. Володимира великого не викликає сумнівів, однак пов'язувати цей день з хрещенням Русі ніяких підстав немає. Як відомо з робіт численних істориків - церковних і світських - християнізація України-Руси почалася з найперших століть християнства й закінчилася не раніше XIII століття - часу після монгольського завоювання. А християнізація сучасної Росії розпочалася набагато пізніше й не закінчилася й досьогодні, тому характер помпезних святкувань дещо сумнівний. Докладніше про все зазначене можна прочитати в працях М. Ю. Брайчевського "Утвердження християнства на Русі", Б. О. Рибакова "Язычество древней Руси" та митрополита Іларіона "Історія української церкви".