ваша підтримка важлива для незалежного видання стань патроном
Найбільш вигідною стратегією виживання в соціумі є копіювання поведінки оточуючих з оглядкою на мінливі зовнішні умови. Це з'ясували британські вчені. У своїй роботі вчені під керівництвом біолога еволюційного Кевіна Лаланда, що працює в університеті міста Сент-Ендрюс у Великобританії, розробили шляхом комп'ютерного моделювання умови, що імітують потрапляння групи незнайомих людей на безлюдний острів, де їм необхідно вижити, навчившись використовувати його природні ресурси. Учасникам експерименту, згідно з програмою, необхідно було виконати три дії: по-перше, поспостерігати за тим, як оточуючі добувають ресурси, по-друге, розробити власний, потенційно більш ефективний, метод видобутку ресурсів, по-третє, зайнятися видобутком ресурсів - це єдина дія з цих трьох, яка давала учасникам вигоду. При цьому, згідно з програмою, зовнішні умови в цьому середовищі постійно змінюються, а деякі типи дій з часом стають не так ефективні, як раніше, або навпаки. Розробники цього середовища запропонували приз - 10 тисяч доларів США - тому, що зможе розробити алгоритм, що забезпечує найбільш вигідне існування в цьому середовищі. На пропозицію поборотися за нагороду відгукнулося більше 100 команд. У міру того, як ті чи інші віртуальні індивідууми набирали бали, вони "розмножувалися", тоді як менш успішні "гинули" і поступалися місцем в середовищі іншим. В результаті кількох місяців парних і групових змагань вчені змогли вручити нагороду команді з двох канадських розробників, для яких вивчення соціальної поведінки зовсім не є професійним завданням. Тімоті Ліллікреп, студент, що спеціалізується в області обчислювальних нейронних мереж, і математик Деніеел Коунден виграли свої нагороди, зробивши ставку на максимально ефективне копіювання поведінки оточуючих і активне використання отриманих знань, повністю відмовившись від розробки нових методів поведінки в середовищі у своєму алгоритмі. "Мало хто з наших суперників звернув увагу на те, що інновації в поведінці ніколи не принесли б вигоди в умовах даного змагання, і що копіювання поведінки оточуючих - єдино вигідна можливість", - сказав Коунден. "Це свого роду паразитування на свіжих ідеях, які генеруються іншими алгоритмами поведінки в середовищі", - сказав Лаланд. Серед інших алгоритмів, що зайняли першу десятку в підсумковому рейтингу, опинилися ті, які приділяли не більше 10% свого часу навчанню, а решта витрачали на отримання прямої вигоди від своїх дій. При цьому, алгоритми переможців продемонстрували, як важливо звертати увагу на знову розроблені іншими алгоритми поведінки, так як старі, в мінливих умовах гри, могли виявитися малоефективними. "Ці результати наочно показують, що, якщо ви будете надто багато вчитися, життя просто обійде вас стороною", - сказав Люк Ренделл, співавтор публікації. Автори дослідження визнають, що їхня модель середовища не відображає всіх сторін реального людського життя, а тому готують нові турніри алгоритмів поведінки в середовищах з більш складними параметрами. В одній з них віртуальні індивідууми будуть обмежені в доступності інформації і зможуть копіювати поведінку тільки обмеженої кількості суперників, а в іншій будуть здатні звертати увагу на вік і успішність того або іншого індивідуума.